آموزش تولید محتوای متنی سئو شده
نوشته شده توسط : noor

محتوای سئو چیست؟

برای درک هر چه بهتر معنای محتوای SEO ، اجزای تشکیل دهنده آن را در ذیل توضیح خواهیم داد.

•    "SEO" به بهینه سازی موتورهای جستجو یا فرآیند بهینه سازی وب سایت اشاره دارد تا افراد بتوانند به راحتی آن را از طریق موتورهای جستجو مانند Google پیدا کنند.

•    منظور ما از "محتوا" هرگونه اطلاعاتی است که در وب سایت ها وجود دارد و می تواند در تمامی وب سایت ها و فروشگاه های آنلاین اینترنتی استفاده شود.

بنابراین، با کنار هم قرار گرفتن این دو مفهوم: محتوای SEO هر محتوایی است که با هدف جذب ترافیک موتورهای جستجو ایجاد شده است.
سفارش تولید محتوامتنی آنچه در جهت جستجو برای ایجاد محتوای وب سایت خود باید انجام دهید:

•    جستجوی کلمات کلیدی: اگر می خواهید از طریق جستجو ترافیک ایجاد کنید، بهتر است قبل از شروع به نوشتن، در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید. به این ترتیب، می توانید بر کلمات کلیدی که مقدار مشخصی از حجم جستجو برای آنها وجود دارد تمرکز کنید. به عبارت دیگر، در مورد موضوعاتی بنویسید که افراد در هنگام جستجو در مورد آنها به دنبال کسب اطلاعات هستند.

•    بهینه سازی کلمات کلیدی: بدانید کجا و چگونه از کلمات کلیدی در محتوای خود برای حداکثر قابلیت جستجو استفاده کنید.

•    سازماندهی محتوا: محتوای سایت شما باید به شیوه ای منطقی سازماندهی شود. این نه تنها برای SEO خوب است، بلکه به بازدیدکنندگان سایت شما کمک می کند تا سایر مطالب مرتبط را به راحتی پیدا کنند. (هر چه مدت بیشتری در سایت شما بمانند، به نفع شما خواهد بود).

•    ارتقاء محتوا: با به اشتراک گذاری مطالب جدید در شبکه های اجتماعی و ایجاد لینک به محتوای خود (داخلی و خارجی)، دید محتوای جدیدی را که ایجاد می کنید ارتقا دهید.

مهم است که به خاطر داشته باشید که اگر ترافیک موتورهای جستجو تنها هدف شما باشد، احتمالاً در انتها نتایج خوبی کسب نخواهید کرد. به منظور جلب رضایت موتورهای جستجو (که به مرور زمان رتبه های بالایی را به شما خواهند داد) و مشتریان احتمالی و بازدیدکنندگانی که به سایت شما برمیگردند، باید اهداف خود را فراتر از بهینه سازی موتور جستجو قرار دهید. به عبارت دیگر، محتوای "ضعیف" تولید نکنید تا توسط کاربران کلیک و رتبه بندی نشود زیرا هیچ ارزش اضافی برای کاربران موتور جستجو نخواهد داشت. سایت هایی که محتوای "ضعیف" و کم ارزش را تبلیغ می کنند در معرض خطر جریمه شدن توسط Google هستند. آنها همچنین نرخ بازگشت بالا و نرخ تبدیل پایین دارند.

انواع محتوای سئو

محتوای SEO می تواند شامل هر یک از موارد زیر باشد:

•    صفحات محصول: می توان با اطمینان گفت این صفحات از مهم ترین بخش های هر سایت فروشگاه اینترنتی است. یک صفحه محصول خوب می تواند هم به عنوان محتوای SEO و هم به عنوان صفحه فرود  PPC عمل کند.

•    پست های وبلاگ: وبلاگ یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد یک جریان منظم از محتوای موثر SEO است. به طور کلی، پست های وبلاگ بیشتر از صفحات محصول جذاب هستند و احتمال جذب لینک بیشتری دارند، بنابراین می توانند راهی عالی برای ایجاد اقتدار برای سایت شما باشند. (به خاطر داشته باشید که وبلاگ ها بسیار انعطاف پذیر هستند و می توانید از آنها برای میزبانی هر یک از انواع محتوای زیر در این لیست استفاده کنید).

•    مقالات: به مقاله خبری، مصاحبه یا بخش های مهم فکر کنید. نوع اصلی محتوایی است که در اکثر وب سایت های روزنامه یا مجله پیدا می کنید.

•    لیست: یک لیست واقعاً یک نوع مقاله است، اما فریم بندی آن به عنوان یک لیست (مانند "10 راه برای کاهش هزینه قبض برق" یا "101 دلیلی که از Google متنفرم") اسکن را آسان تر می کند. به نظر می رسد که این نوع عناوین هنگامی که در نتایج جستجو یا در فیدهای رسانه های اجتماعی یافت می شوند، بیشتر توسط کاربران کلیک و خوانده می شوند.

•    راهنما: راهنما یک محتوا طولانی تر است که نحوه انجام کاری را با جزئیات توضیح می دهد. (راهنماها اغلب چندین صفحه از سایت را شامل می شوند، اگرچه بهترین کار این است که به کاربران اجازه دهید در صورت تمایل محتوای طولانی را به صورت یک صفحه مشاهده کنند). می توانید یک راهنمای کامل در وب سایت خود پست کنید، یا می توانید خلاصه یا گزیده ای از آن را قرار دهید. بازدیدکنندگان را تشویق به پر کردن فرم ثبت نام برای مطالعه راهنمای کامل کنید. می تواند راه خوبی برای ایجاد سرنخ باشد، اما به خاطر داشته باشید که قرار دادن ثبت نام اجباری احتمالاً میزان ترافیک SEO را که می توانید از طریق راهنما به آن برسید، کاهش می دهد.

•    ویدئو: به طور کلی تعداد ویدئوها در وب کمتر از صفحات متن است. در نتیجه، می توان با ایجاد یک ویدیو به جای مقاله، در جهت رتبه بندی در صفحه اول برای کلمه کلیدی رقابتی آسان تر داشت. بسته به نوع سایت یا کسب و کار شما ویدئوها می توانند راهی عالی برای جذب و جلب نظر مخاطبان باشند. آموزش های ویدئویی در مورد نحوه استفاده از محصولات خود را تولید کنید. یا فرآیندی را که مربوط به کسب و کار شما است نشان دهید، برای مثال، یک لوله کش می تواند ویدیویی تهیه کند که نحوه رفع انسداد لوله های سینک را نشان می دهد. 

•    اینفوگرافیک: اینفوگرافیک یا تصاویر با اندازه بزرگ که حاوی داده های زیادی (اغلب به صورت نمودار یا جدول) در یک موضوع واحد هستند، می توانند تعداد زیادی از صفحات و پیوندها را جمع آوری کنند. با این حال، از آنجا که بسیاری از محتوا در تصویر جاسازی شده است و بنابراین به عنوان متن توسط موتورهای جستجو قابل خواندن نیست، مهم است که بقیه صفحه را با دقت بهینه سازی کنید. 

•    نمایش اسلاید: نمایش اسلاید راهی برای نمایش مجموعه ای از تصاویر مرتبط است. گاهی اوقات تصاویر مهم تر از متن هستند، به طور مثال سعی کنید از طریق عکس ها نشان دهید که همه ستاره ها در مراسم اسکار چه لباسی پوشیده اند. در اینجا، SEO عنوان مطلب، کپشن ها، نام فایل های تصویری و غیره مهم است زیرا به نوعی کاربران کمتر تمایل به "خواندن" مطالب هنگام جستجو در موتورهای جستجو دارند.

•    فرهنگ لغات: افراد زیادی از گوگل برای جستجوی اصطلاحات استفاده می کنند تا از فرهنگ لغت. اگر در یک صنعت تخصصی کار می کنید، یک فرهنگ لغات خوب طراحی شده می تواند راه خوبی برای جذب برخی از ترافیک جستجو باشد. اصطلاحات آشپزی، اصطلاحات پزشکی، اصطلاحات مد، اصطلاحات معماری به طور مثال از جمله صنایع تخصصی هستند که کاربران زیادی در مورد فرهنگ لغات آنها در اینترنت جستجو می کنند.

•    فهرست راهنما: فهرست راهنما، طبقه بندی مفیدی از لینک ها به سایت ها یا منابع پیرامون یک موضوع معین است. به عنوان مثال، یک وبلاگ عطر ممکن است فهرست مکان های خرید عطر، از فروشگاه های بزرگ تا مغازه های مستقل در سراسر کشور را ارائه دهد.





:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: